Metody pracy
Stosujemy w codziennej pracy z dzieÄmi elementy nowatorskich metod i koncepcji pedagogicznych:
- Ruchu RozwijajÄ cego W. Sherborne â rozwija u dziecka orientacjÄ w schemacie caĆego ciaĆa, w przestrzeni, uĆatwia relacje z innymi dzieÄmi.
- Dobrego Startu M. Bogdanowicz â stymuluje rozwĂłj psychomotoryczny dziecka, poprzez usprawnianie funkcji analizatorĂłw wzrokowego, sĆuchowego, kinestetyczno-ruchowego, ksztaĆcenie lateralizacji oraz orientacji w schemacie ciaĆa i przestrzeni.
- Gimnastyka rytmiczna A. i M. KniessĂłw â eksponuje naturalne formy ruchowe, z wykorzystaniem interpretacji taneczno-rytmicznej.
- Gimnastyki twĂłrczej (ekspresyjnej) R. Labana â muzyka peĆni rolÄ wyzwalajÄ cÄ i wspierajÄ cÄ aktywnoĆÄ ruchowÄ ,
- Pedagogiki Zabawy â aktywizuje dzieci, wyzwala postawÄ twĂłrczÄ , rozwija wyobraĆșniÄ, integruje grupÄ.
- Drama â dzieci uczÄ siÄ wspĂłĆpracy, wzajemnej akceptacji, otwartoĆci na potrzeby innych.
- TwĂłrczego myĆlenia J. Osborne â mobilizuje dzieci do wysuwania wĆasnych propozycji rozwiÄ zywania problemĂłw, rozwija wiarÄ we wĆasne moĆŒliwoĆci.
- MaĆe formy sceniczne â pobudza dzieci do dziaĆania, samodzielnoĆci, integruje grupÄ, daje moĆŒliwoĆÄ wspĂłĆpracy w zespole, poznawania siebie nawzajem.
- Nauka czytania I. Majchrzak - zainteresowanie dzieci Ćwiatem liter i pismem rozpoczyna siÄ od wĆasnego imienia, nie obowiÄ zujÄ ĆŒadne ograniczenia wiekowe.
- Kinezjologia Edukacyjna Paula Dennisona â stymulowanie obu pĂłĆkul mĂłzgowych, poprawia pamiÄÄ, koncentracjÄ, uĆatwia naukÄ.
- Edukacja matematyczna wg E. Gruszczyk- KolczyĆskiej â umoĆŒliwia dostosowanie treĆci nauczania do tempa rozwoju dzieci, sprzyja rozwojowi ich inteligencji operacyjnej, ksztaĆtowaniu odpornoĆci emocjonalnej na sytuacje trudne oraz rozwijaniu umiejÄtnoĆci matematycznych.